De Vereniging voor Compliance in de Zorg (VCZ) organiseert voor haar leden onder meer (avond)lezingen, congressen en andere informatieve bijeenkomsten. Ook draagt zij via het Tijdschrift voor Compliance en Zorg bij aan (online) publicaties.

De missie van de Vereniging voor Compliance in de Zorg is om de dialoog over compliance en toezicht tussen (organisaties van) toezichthouders en (organisaties van) zorgaanbieders en zorgverzekeraars te bevorderen. Daartoe nemen onder meer  brancheorganisaties GGZ, de Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuizen, Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland, Zorgverzekeraars Nederland en ActiZ zitting in de Raad van Advies en overlegt de vereniging regelmatig met toezichthouders over ontwikkelingen rondom zorgcompliance. De VCZ betrekt deze toezichthouders tevens bij diverse activiteiten.