24 september 15.30 uur – 18.00 uur

In deze digitale themabijeenkomst willen we na een korte introductie van een deskundige uit het veld, de ervaringen met elkaar delen uit de praktijk.

15.30 – 15.45 uur: Opening VCZ
15.45 – 17.30 uur: Corona en compliance: Nood breekt wet?

Compliance-vraagstukken rondom de coronazorg én het oppakken van de reguliere zorg. COVID-19 is een nieuwe ziekte en zijn er weinig vastgelegde protocollen of procedures
In het eerste geval gaat het om bijvoorbeeld inzet van tijdelijke niet-geregistreerde zorgverleners (of niet goedgekeurde medical devices) vanwege de tekorten. In het tweede geval de opstart van de reguliere zorg. Wanneer is er sprake van inhaalzorg? Zijn er rechtmatigheidsconsequenties met betrekking tot bijvoorbeeld omissies in de registratie van zorg.? Hoe werkt de beleidsregel meerzorg COVID-19 van de NZa? Hoe wordt omgegaan met onderaannemerschap? In het debat proberen we niet te veel terug te kijken maar die ervaringen wel mee te nemen, heden en richting de nabije toekomst.

Korte inleiding drs. mr. Nicolette Cremers, senior juridisch beleidsadviseur Zorgverzekeraars Nederland(iemand uit zorgverzekeraarswereld) en daarna vertrouwelijk ervaringen met elkaar uitwisselen.

Deze deelsessie wordt begeleid door Nicolette Cremers (ZN). Zij treedt hierbij ook op als procesbegeleider.

17.30 – 18.00 uur: Afsluiting bestuur VCZ met vooruitblik naar volgende meeting.

Voor leden: gratis.
Voor niet-leden: € 40 (inclusief jaarlidmaatschap van de Vereniging)